62% van het Nederlandse MKB zet in de zomerperiode in op groei 3/5 (1)

0
159
62% van het Nederlandse MKB zet in de zomerperiode in op groei
62% van het Nederlandse MKB zet in de zomerperiode in op groei

Amsterdam 3 augustus 2018 –Voor 62 procent van Nederlandse MKBs de zomer een belangrijke periode om in te zetten op de groei van hun onderneming. Zij benutten deze maanden om extra omzet te genereren, om aandacht te besteden aan de bedrijfsstrategie of om nieuwe samenwerkingen op te zetten. Deze ambities financieren zij steeds vaker met nieuwe financieringsbronnen zoals online banken en financieringen. Dit blijkt uit onderzoek van B2Businesslening.

Het MKB viert geen vakantie maar maakt juist meters deze zomer
B2Businesslening vroeg MKB-ondernemingen wat de zomermaanden betekent voor hun bedrijf. Iets meer dan een vijfde van de ondernemingen (22 procent) stelt dat de zomerperiode de belangrijkste verkoopperiode is van het jaar. Daarnaast benut 20 procent van de ondervraagden deze maanden om hun bedrijfsstrategie scherp te stellen. Nog eens 20 procent van de respondenten gebruikt de zomer om nieuwe markten te ontdekken of samenwerkingen op te zetten. Het is dan ook niet geheel onverwacht dat 40 procent van de respondenten aangeeft geen vakantie te vieren en gewoon aan het werk te zijn.

Investeren in groei
De meeste respondenten zijn bereid om deze zomer investeringen te doen, zodat ze hun groeiambities waar kunnen maken. Uit het onderzoek blijkt dat 71 procent van de ondernemingen deze zomer minstens zoveel in groei investeert als vorig jaar. Het grootste gedeelte van de respondenten (67 procent) doet hiervoor een beroep op nieuwe financieringsbronnen zoals online banken en financieringen. 29 procent heeft een voorkeur voor de traditionele banken . Financiering op basis van eigen kapitaal heeft de voorkeur van 26 procent van de respondenten.

Over het onderzoek
De eerste halfjaarlijkse B2Businesslening SME Future Climate Indicator werd in mei 2018 uitgevoerd als een online enquête onder bijna duizend B2Businesslening klanten uit Denemarken, Finland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. In totaal namen 245 Nederlandse MKB-ondernemingen deel aan het onderzoek. B2Businesslening B is een onderdeel van de Ferratum Groep.

Over de Ferratum Group
Ferratum biedt klanten een snelle en eenvoudige mobiele lening en bankdiensten aan voor consumenten en bedrijven. Opgericht in 2005, met de zetel in Helsinki, Finland, is Ferratum snel uitgebreid en biedt het diensten aan in 25 landen verspreid over Europa, Afrika, Zuid- en Noord-Amerika en de regio Azië/Oceanië.

Als een pionier in digitale en mobiele financiële service technologieën, is Ferratum een voortrekker op het vlak van de digitale bank revolutie. Ferratum Mobile Bank, gestart in 2016, is een innovatief mobiel bankieren platform dat een variatie van bank services aanbiedt, inclusief digitaal betalen en geld overboeken in 1 applicatie. Mobiel bankieren is momenteel beschikbaar op 5 Europese markten. Voor meer informatie bezoek: https://www.ferratumgroup.com/

Het volledige persbericht inclusief illustraties is als bijlage bij dit bericht te downloaden op www.perssupport.nl

Please rate this

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here